Продажник – це звучить дивно. Нинішня ситуація в світі змусила по-іншому подивитися на розподіл робочих одиниць. Таке вже було в Україні. У 2008-2009, 2013-2014 і ось знову.
Навіть зростання кількості фрілансерів з України в світі не змогло запобігти падінню ставок на ринку віддалених професіоналів. І тут виникає дилема: наступити на горло принципам, або впиватися свободою, намагаючись втриматися на плаву?
Судячи з останніх даних різних агенцій, більшість фрілансерів в світі готові почати працювати «на дядю» за умови можливої підробки. Цей підробіток може бути як для себе (умовний мільярдний стартап) так і прозаїчні проєкти за гроші.
Ринок фрілансерів-перебіжчиків не такий великий. Це маркетологи, фахівці в області івент-індустрії (яка вже не перший місяць у стагнації), програмісти різних напрямків і рівнів та навіть менеджери з продажу. З останніми особливо цікаво, тому що робота за фіксовану зарплату різко стала більш привабливою, ніж «незалежна» схема роботи за відсоток.
Чому ж менеджери з продажу, які з початку ринкової економіки топили за «свободу», раптом вирішили піти шляхом офісного планктону і розпрощатися з гордим званням «вовка ноги годують»?
Пандемія, маски, дистанції в 1,5 метра – все це не має ніякого відношення до даної ситуації. Це всього лише прискорило те неминуче, що і так нависало над армією комівояжерів та їх безглуздих начальників. Основна причина – це онлайн-продаж.
Діджитал-світ породив власних продажників. Те, що раніше могла з легкістю робити одна людина, тепер розподілено між 3-4 фахівцями. Тому що достукатися до покупця стає все складніше.
Давайте порівняємо продаж пральної машини в минулому і сьогоденні.
1. Алгоритм дій 5-10 років тому.
– Проїхатися по різним (двом або трьом) магазинах.
– Знайти «свого» продавця – того самого, який зі складу принесе не тайваньску, а справжню італійську річ з тих самих презентаційних.
– Дати продавцеві шанс нас причарувати – задати багато різних питань, пустивши в хід всі свої знання і згадавши скрипти з усіх тренінгів.
– Занести гроші в касу.
При цьому продавець витратив багато часу, проплаченого нами. А значить, дохід для власника нижче, і це йде в розріз з його бізнес-планом.
2. Купівля техніки сьогодні.
– Після важкого дня з планшетом на животі, розтягнувшись в кріслі, ми гуглимо «купити пральну машину київ».
– Ну а далі ви знаєте: посилання – відгуки – порівняння цін – замовлення – кредитка – доставка.
Усе!
Де ж тут наш продажник, запитаєте ви? На кожному етапі. Тільки тепер він гордо називає себе «діджитал-фахівець», не підозрюючи, який потенціал прихований з іншої сторони монітора.