fbpx
https://www.superheroes.ua/wp-content/uploads/2020/12/blog-photo-9.jpg

Яку революцію в маркетингу спровокував COVID

Людський організм здатний реагувати на загрозу трьома способами: боротися, бігти або завмерти. У нашому випадку пандемія – загроза, а бізнес – той організм, який з нею зіткнувся. Він уже завмирав: згідно з дослідженням Admixer, більшість компаній значно скоротили бюджети у всіх каналах, крім соціальних мереж, в другому і третьому кварталі 2020 року. Тепер прийшов час або бігти – йти з ринку, або боротися – тобто адаптуватися до змінилося поведінки споживачів.

Наша команда обрала останнє. Агенця Superheroes.ua з початку карантину збільшило штат співробітників в півтора рази і кількість проєктів в два рази. Крім того, ми об’єдналися з ще трьома агентствами в один консорціум. Формат консорціуму мінімізує витрати виробництва. Кожен учасник працює над тим завданням, де він досяг найвищого рівня майстерності, і закриває свій фронт робіт найкращим чином – якісно, ​​швидко, використовуючи мінімум ресурсів. У критичній ситуації це особливо важливо.

Ми допомагаємо боротися нашим партнерам і їх бізнесам. Для кожної компанії антикризові заходи свої, але можна виділити кілька загальних рекомендацій.

1. Перегляньте відносини з аудиторією.
Компанії варто перевести весь фокус на свого клієнта. Знаєте всі ці жарти про чоловіків з температурою 37,2? Слово «клієнт» не дарма чоловічого роду, а «компанія» – жіночого. Зараз компанія повинна піклуватися про клієнта, як жінка про застудженому коханого чоловіка.

Це може бути реалізовано через створення нових продуктів для закриття потреб про здоров’я і безпеки, повідомлень про свою вже існуючої, але не очевидною цінності для клієнта, розробку нового розважального або освітнього онлайн-контенту. Компаніям потрібно стати як ніколи близькими зі своєю ЦА, як емоційно – наприклад, за допомогою email-розсилок, так і фізично – наприклад, роблячи доставку товарів зручніше або запускаючи дистанційне надання послуг.

До речі, про розсилках. За даними платформи Omnisend, відкриття листів в 2020-м збільшилася на 30% в порівнянні з 2019-м, а конверсія – на 20%. Але на цей канал комунікації варто розраховувати, тільки якщо підвищити якість email-контенту. HubSpot з’ясував, що 17% людей відмовляються від передплати на розсилку, яка здається їм надмірно рекламної, 10% – якщо контент, на їхню думку, втратив цінність, 5% – тому що зміст листів не відповідає їхнім очікуванням.

Дослідження споживчої поведінки говорять, що люди до цих пір перебувають в режимі економії і «вибирають грошима» тільки «свої, рідні» бренди. Тому завдання бренду – буквально приєднатися зі споживачем. Один із способів це зробити – персоналізувати свою аудиторію. Згідно з дослідженням ON24 тільки 33% маркетинг-фахівців вважають, що їх бізнес з цим справляється. Ситуація, що склалася – ідеальний момент, щоб нарешті це виправити.

2. Змініть канали комунікації.
Очевидно, що всі пішли в онлайн. І саме через онлайн-інструменти варто зараз вести комунікацію: і інформувати аудиторію, і оформляти замовлення. Компаніям варто переглянути витрати на друковану та зовнішню рекламу, на ТБ і радіо. Але точно варто збільшити на SEO, пошукову рекламу і соцмережі. При цьому потрібно пам’ятати: в такій напруженій обстановці не варто спамити людей. За перші пару секунд давати зрозуміти, що ви знаєте про їх реальні потреби. Ваша реклама повинна бути як сигнал літака «Я свій».

3. Оптимізувати витрати.
Скоротіть можливі побутові та представницькі витрати, домовтеся з орендодавцем про зниження вартості на період карантину. Також зараз ідеальний час налагодити процеси всередині своєї компанії: перегляньте зарплатний фонд, прив’яжіть заробітну плату до виконання KPI для кожної посади, подивіться, для яких посад можна поєднати обов’язки, універсалізує по можливості кожного співробітника. Але дуже важливо всі ці заходи проводити так, щоб не деморалізувати колег, а навпаки, донести для них ключову ідею: криза – час стати ефективніше.

4. Проведіть дослідження і аналіз.
Театр починається з вішалки, лікування з діагнозу, а робота маркетолога повинна починатися з аналізу. Так було завжди, але тепер це як ніколи критично. Як це не сумно усвідомлювати, але аналітика, на яку ми спиралися до пандемії, вже не актуальна. Поведінка, потреби, звички і уподобання споживачів змінилися. Потрібно починати все з початку. Проводьте A / B-тести і фокус-групи, досліджуйте проблематику за відгуками клієнтів і безпосередньо «в полях», проводите опитування, обдзвони і анкетування. Аналізуйте і змінюйте, дивіться, як змінилася ситуація, а потім знову аналізуйте та вдосконалюйте. Якийсь час цей процес буде постійним. Все, що можна поліпшити – оптимізувати, все, що можна – викидати.

Моніторити зміни і нові тренди, а відповідно до них робити роботу над помилками доведеться робити мало не кожен день. Швидка адаптація тепер замінить залізобетонний план на п’ятирічку. Важливо зараз керівництву перейти на антикризовий режим управління з коротким горизонтом планування.

5. Розробіть нову стратегію.
Стратегія на 2021-й рік потрібна, але тепер вона буде задавати швидше вектор руху, ніж жорсткий каркас, який може в будь-який момент стати неактуальним. І в цій стратегії я б радив змістити акценти з підвищення впізнаваності бренду на лідогенераціі, з залучення нової аудиторії – на утримання колишньої, з дослідження конкурентів – на дослідження користувацького досвіду, з боротьби з запереченнями – на роботу з лояльними клієнтами. Допродажу, крос-продажу, програми лояльності, адвокати бренду – ось що може врятувати бізнес під час кризи.

Зараз не час бити з гармати по горобцях масової і агресивною рекламою – все і так в стресі. Потрібно інвестувати в стосунки з активними клієнтами і стимулювати їх до рекомендацій, а значить робити їх додатковим каналом залучення споживачів. Криза – ідеальний час ще й для альянсів з партнерами або конкурентами: злиття, партнерські маркетингові акції, ко-брендинг, спільне використання активів тощо.

Хороший план сьогодні краще бездоганного плану завтра (С) Джордж Паттон

План потрібен, але потрібно бути готовим будь-якої миті переграти свій план в режимі реального часу. Гнучкість і антіхрупкость тепер і стануть новою стратегією для керівників бізнесу.

uaruen
Superheroes.
Superheroes.
Залиште заявку
Та Наш спеціаліст зв'яжеться з Вами найближчим часом
Телефонуйте нам:
Пишіть нам: